بیمارستان دامپزشــکی هامــون

تربیت کردن سگ و گربه

تربیت کردن سگ و گربه شرایط خاصی دارد و در این مقاله به مقایسه تربیت سگ و تربیت گربه می پردازیم. سگ یک حیوان بسیار پر جنب و جوش می باشد و احتیاج دارد زمان زیادی برای تربیت کردن و پیرایش آن صرف کنیم. اگر جز آن دسته از افراد می باشید که زیاد به بیرون از خانه می روید، بیرون بردن سگ گزینه بهتری است زیرا که احتیاج به پیاده روی دارد. اما گربه این چنین نیست و اگر در خانه بماند و بخوابد راحت تر است و احتیاجی به راه رفتن و پیاده روی ندارد‌. در ادامه به مقایسه تربیت سگ و تربیت گربه خواهیم پرداخت.

مقایسه تربیت سگ و تربیت گربه چگونه است؟

تربیت سگ ها و رفتاری که باید با آن ها داشته باشیم سخت تر از تربیت کردن گربه می باشد. سگ ها احتیاج به پیاده روی و بازی کردن و تخلیه انرژی دارند اما گربه ها قلمرو طالب هستند و علاقه ای به پیاده روی و تحرک ندارند. اگر فردی هستید که نمی توانید وقت زیادی برای حیوانات خانگییا پت خود بگذارید گربه گزینه بهتری می باشد اما اگر این تنها گذاشتن گربه در شبانه روز به بیشتر از شش یا هفت ساعت رسید باید برای افسرده شدن گربه خود آماده شوید.

در کل گربه ها موجوداتی کم توقع تر نسبت به سگ ها هستند و اگر پنجره ای رو به خیابان و فضای باز داشته باشید که آن ها بتوانند پرندگان و موجودات دیگر را زیر نظر داشته باشند بهتر است.

تربیت کدام یک از این حیوانات دشوار تر است؟

تربیت هر دو حیوان سگ و گربه دشوار می باشد و احتیاج به زمان گذاشتن بسیار زیادی دارد. سگ ها حیواناتی پر جنب و جوش و پر تحرک هستند که علاوه بر بازی‌ کردن علاقه زیادی به آب بازی و حمام رفتن نیز دارند. اما گربه ها حیواناتی قلمرو طلب هستند و دوست دارند در جایگاه‌ های بالا مثل کمد و یا لبه پنجره ها بنشینند و بیرون را تماشا کنند. همچنین گربه ها حیواناتی آب‌ گریز هستند و به شدت از حمام رفتن می‌ گریزند. گربه‌ ها احتیاج دارند در خاکی که آنتی باکتریال باشد دستشویی کنند اما سگ ها می توانند روی روزنامه یا پد مخصوص این کار را انجام می‌دهند در کل می‌ توان گفت تربیت کردن هم گربه‌ و هم سگ کاری بسیار دشوار می باشد و نیاز به زمان زیادی دارد.

سگی که وارد خانه جدیدی می‌شود اعضاء خانواده را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا جایگاه خود را پیدا کند و اگر متوجه نباشید که با او چگونه رفتار کنید، حیوان دچار سوء رفتار می‌شود و مشکلاتی که یک سگ بی‌انضباط پیدا کند به سادگی قابل اصلاح نیست و هرچه سن او بالاتر رود ناهنجاری‌هایش شدیدتر می‌شود.

آموزش تربیت سگ چگونه است؟

برای آموزش سگ با اصول روانشناسی باید از روز اولی که سگ را وارد خانه‌ خود می‌ کنید باید کارتان را آغاز کنید. سگ ها با روش آزمون و خطا تربیت می شود و یاد می گیرند چگونه باید کارهای خوبی انجام دهند آنها وقتی کاری انجام می دهند و به هدفشان می‌ رسند در ذهنشان باقی می ماند و انجام آن کار را ادامه می‌ دهند از این رو تمام حرکات سگ را از روز اول زیر نظر داشته باشید و برای انجام دادن حرکات خوب او باید او را تشویق کرد و همچنین برای کارهای ناپسند و زشتی که انجام می دهد یا اینکه باید نادیده گرفته شود و یا اینکه حواسش پرت شود تربیت سگ نیاز به دقت و توجه دارد.

آموزش تربیت گربه سخت است؟

نگهداری و آموزش گربه کاملا بحثی مجزا از سگ ها می باشد به طور مثال گربه ها به طور غریزی تمایل دارند دستشویی خود را خاک کنند و بهتر است این مکان دور از محل رفت و آمد انسان ها باشد. برای تربیت کردن گربه های کوچک باید بعد از بازی کردن و بیدار شدن از خواب آن ها را در ظرف شن قرار دهیم به این کار تربیت گربه برای دسشویی گفته می شود تا اگر احتیاج دارند دستشویی خود را همانجا انجام دهند.

این کار باید به طور مداوم انجام شود تا اینکه گربه بتواند به طور روتین و متداول کار خودش را همان جا انجام دهد. همچنین باید آموزش هایی به آن ها داده شود، همچون آموزش شناسایی دست از وسایل دیگر مثل اسباب بازی در غیر این صورت گربه دست شما را نیز همچون اسباب بازی هایش گاز می گیرد.

اگر گربه حرکت اشتباهی همچون گاز گرفتن دست صاحب خود را انجام داد بهتر است از بازی با او دست بکشید تا متوجه کار اشتباهی که انجام داده است بشود و دیگر آن را تکرار نکند. گربه ها را هیچگاه تنبیه نکنید زیرا آن ها صاحبان سخت گیر را دوست ندارند. در کل تربیت گربه ها سخت می باشد و اگر علاقه مند هستید که این کار را انجام دهید باید این سختی را به جان بخرید. فیلم تربیت گربه در گوگل موجود است که می توانید با کمی جستجو در سایت های گوناگون آن را ببینید.

تربیت کدام نژاد های گربه آسان تر است؟

تربیت کردن گربه کار دشواری است اما گربه های پرشین که نژاد ایرانی دارد یکی از نژاد های گربه است که به آسانی می‌ توان آن را تربیت کرد. همچنین گربه بریتانیایی که موهای کم پشتی دارد نیز می‌ تواند جزو گربه‌ هایی به شمار رود که تربیت کردن آن بسیار آسان است و اگر تمایل دارید که از گربه در منزل تان نگهداری کنید بهتر است از گربه های بریتانیایی و کم مو که ریزش موی کمتری دارند استفاده کنید.

کدام نژاد های سگ راحت تر تربیت می شوند؟

نژاد سگ پودل جز آن دسته از سگ هایی می باشد که به راحتی تقویت می شود و برای نگهداری در خانه ها بسیار راحت می باشد، می‌ توان از این نژاد سگ که جثه کوچکی دارد به عنوان پت خانگی استفاده کرد. همچنین سگ پودل جز آن دسته از سگ های است که علاقه مند است صاحب خود را راضی نگه دارد. سگ بورد کولی نیز یک سگ بسیار باهوش می باشد که به آسانی می تواند کارهای شخصی اش را انجام دهد و همچنین خیلی باهوش و پر جنب و جوش است.

اصول روانشناسی در تربیت سگ و گربه چگونه است؟

روانشناسان دریافته اند تربیت مبتنی بر همبستگی و احترام بین حیوانات و انسان ها می باشد و بهترین زمان برای برقراری این وابستگی سن ۸ تا ۷ هفتگی می باشد. به دلیل این که شکل گیری زودهنگام است و حس اجتماعی سگ و گربه را بیشتر مشتاق می کند تا کارهایی که برای صاحبش خوشایند می باشد انجام دهد.

در هنگام تربیت این حیوانات به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام تربیت حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه باید به نکات زیر توجه کنید آموزش سگ از تولگی تا بزرگسالی و آموزش دستشویی به توله سگ و راهکارهای آموزشی برای تمیز نگه داشتن محل خوردن و خوابیدن حیوان از جمله راهکار هایی است که باید به آنها توجه کنیم.

چه مواردی در تربیت گربه تاثیر گذار هستند؟

در تربیت گربه خانگی زمان گذاشتن برای تربیت او بسیار مهم است همچنین نکات ریز دیگری از جمله خاک گذاشتن برای مدفوع و ادرار او بسیار مهم می‌ باشد زیرا گربه ها علاقه دارند دستشویی خود را در خاک چال کنند و روی ادرار و مدفوع خود خاک بپاشند همچنین خاک باید آنتی باکتریال باشد. علاوه بر این ها گربه ها اغلب علاقه‌ مند هستند در مکان های بلند و لب پنجره بنشیند بهتر است اگر علاقمند به نگهداری این حیوان هستید جایگاه خوبی برای او در اتاقتان برگزینید.

چه مواردی در تربیت سگ تاثیر گذار هستند؟

در تربیت سگ روش آزمون و خطا بسیار موثر می باشد زیرا سگ ها علاقه‌ مند هستند صاحب خود را راضی نگه دارند اگر سگ اشتباهی کرد بهتر است او را تنبیه کرده و کار درست را که انجام داد او را تشویق کنید تا سگ بهتر بتواند تشخیص دهد که چه کارهای غلط و چه کارهایی درست می باشد. علاوه بر این ها وقت گذاشتن برای سگ نیز بسیار موثر می باشد زیرا سگ‌ ها نیاز دارند در طول شبانه روز انرژی خود را تخلیه کنند و این کار را با دویدن، راه رفتن و بازی کردن تخلیه می شود. پس باید روزانه سگ خود را به پارک و یا پیاده روی ببرید.

آیا می توان سگ و گربه خیابانی را تربیت کرد؟

تربیت کردن گربه و سگ خیابانی یکی از سخت ترین کارهای دنیا می باشد زیرا گربه و سگ خیابانی یاد گرفته است که به روش خیابانی زندگی کند و اگر بخواهیم این روش زندگی را تغییر دهیم بسیار زمان بر و سخت می باشد گرچه نمی‌ توان گفت که کاری نشدنی است اما به زمان بسیار زیاد و حوصله بالا نیاز دارد.

مطالب مرتبط

نژاد گربه اسفینکس sphynx

ادامه مطلب

نژاد گربه بیرمن

ادامه مطلب

دوره فحلی گربه چیست؟

ادامه مطلب

تربیت کردن سگ و گربه

ادامه مطلب

آیا گربه ها میتوانند شکلات بخورند؟

ادامه مطلب

هاری در گربه ها چقدر شایع است؟

ادامه مطلب

آیا گربه من به دوست نیاز دارد؟

ادامه مطلب

شش دلیل که چرا بیشتر گربه ها آب را دوست ندارند؟

ادامه مطلب

علت استفراغ گربه چیست؟

ادامه مطلب

علت و درمان اسهال گربه

ادامه مطلب

شایع ترین بیماری های پوستی گربه ها

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون